Gårdagen

Igår var jag ledig hela dagen för det är den dagen som Grekland blev fri från turkarna. Så jag åkte in till stan tillsammans med Bvoula, Petro, Georgios och Footie, för att se på paraden. De stänger av flera gator inne i stan och klockan 11.00 så började paraden, en orkester spelade, massvis med barn från alla skolorna runt hela ön marscherade (stavning?) samt brandmän, militärer, poliser etc etc. Mitt i alltihopa så började det regna, så alla tog upp sina paraplyer istället för att lämna paraden, det får man tydligen inte, eller jo man får, men det anses vara fult. Det slutade regna efter en stund så då åkte paraplyerna ner igen. När alla militärerna hade gått klart så öppnade himmeln sig, så all publik sprang därifrån till sina bilar och kvar blev den stackars paraden.

Vi körde till en bowling hall för att spela bowling tillsammans med Xristofos och två av hans barn, Irini och Nikolas. Spelade i en timme sedan fikade vi och åkte hem. Petro skulle nämligen iväg och träna bågskytte, så Bvoula och jag kollade på paråkningen i konståkning när barnen hade somnat.


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-27 @ 00:28:44
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0