Flyttat

Hej bloggen!

Har inte skrivit på några dagar nu, men har inte riktigt haft tid, sorry. Jag fick nämligen reda på i onsdags att jag måste vara ute från min lägenhet senast lördag kväll (idag).  Anledningen till det är att min lägenhet och de andra två som är i samma hus, hyrs ut till guider som jobbar här under säsongen. Egentligen skulle de inte ha kommit förens den siste mars, men tydligen så kommer dem redan imorgon. Så det var bara för mig att leta en ny lägenhet. Vilket är ganska lätt här. Bvoula kände någon som i sin tur kände en annan som hade en lägenhet att hyra ut. Vi åkte och tittade på den och den var helt okej. Vi var även och tittade på ett litet hus, i typiskt grekisk stil, vitt med blåa detaljer, trångt invändigt och väldigt mörkt. Så valet blev givetvis den första lägenheten.

Hade tänkt att ha allting packat och klart igår, men det gick inte rikitgt som planerat. Jag åkte nämligen med Bvoula in till stan och shoppade istället. Vilket är mycket roligare än att packa, eller vad säger ni? Fick med mig tre par kjolar, en tygväska och ett par skor hem. Blev väldigt nöjd med alltihopa, speciellt skorna. 
 

Efter att ha stigit upp klockan 6 imorse för att packa ner allting, så är jag nu i min nya lägenhet. Har inte orkat packa upp någonting än, utan det blev till att åka och handla mat, då det är stängt på på söndagar. Ska laga någon kvällsmat nu och sätta på en film här i röran. Vi hörs imorgon istället!


Kommentarer
Postat av: ¨maräng

Lycka till i din nya lägenhet, du kan ju lägga upp en blid senare och även en på dina nya inköp

2009-03-21 @ 21:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0